5 علت چربی بستن روی چای ساز
مجله آموزشی و سلامتی
به فصلنامه سلامتی خوش آمدید اینجا کلی مطالب آموزشی به ضورت رایگان گذاشته میشه امید که مفید واقع شود.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دوستانه و آدرس dostaneh1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

کل مطالب : 53
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 14
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 2964
بازدید سال : 12058
بازدید کلی : 25846
5 علت چربی بستن روی چای ساز

5 علت چربی بستن روی چای ساز

Properties of honeyچربی بستن روی چای ساز یکی از موارد نارضایتی اغلب مصرف کنندگان این سوالات تلویزیون شیائومی وسیله برقی است. این مشکل بدین صورت است که وقتی چای را دم می کنید، با وجود آنکه قوری کاملا تمیز و شسته شده است، بر روی سطح چای یک لایه چربی مانند مشاهده می شود. با وجود آنکه علت چربی بستن روی چای ساز ناشی از خرابی دستگاه نیست. اما تنها در مورد این دستگاه مشاهده میشود. با این حال خیالتان راحت باشد چرا که نیازی به خدمات تعمیر چایساز نیست. در ادامه مطلب دلایل این اتفاق به همراه نکاتی برای جلوگیری از چربی گرفتن چای ساز شرح داده شده است. لایه چربی روی سطح چای یا به املاح آب مصرفی و یا ناخالصی چای های معطر و اسانس دار مربوط می شود. آب شهری دارای ناخالصی ها و املاح بالایی است. بسته به منطقه محل سکونت این املاح ممکن است چندین برابر نیز شود. منظور از این املاح، نمک های کربنات منیزیم و کلسیم است که با شناور شدن بر روی سطح چای به نظر میرسد که یک لایه چربی مانند تشکیل شده است.

ماشین ظرفشویی

alphabetدر طول ادوار مختلف، ایرادات زیادی از الفبای فارسی گرفته شد و مشکلات آن مطرح گردید. و ابوریحان بیرونی دانشمند ایرانی، الفبای عربی را «آفت» نامید. به واسطه استعمال کلمات عربی ، هشت حرف دیگر به الفبای فارسی اضافه شده است که عبارتند از: ح، ث، ض، ع، ق، ص، ط، ظ. این حروف در زبان فارسی وجود ندارند و بیشتر واژههایی که یکی از حروف را دارد فارسی نیست. در حدود صد سال گذشته، اندیشهگران پرشماری ایدهٔ بحثانگیزِ دگرگونی الفبای فارسی و بهویژه جایگزینکردن آن با الفبای لاتین را طرح کردهاند. یحیی ذکا در متن مهمی بهسال ۱۳۲۹ با نام «در پیرامون خط فارسی»، شماری از چهرههایی را که از آغاز مشروطه و در جریان آشنایی ایران با جهان مدرن، خواهان دگرگونی بنیادین خط فارسی شدهاند، معرفی و بررسی کردهاست. موج نخستِ دگرگونیخواهان را چهرههایی چون میرزا فتحعلی آخوندزاده یا یوسف مستشارالدوله تشکیل میدادند. آنها دریافتند که دشواری بزرگ خط عربی، جدا-جدا نبودن حرفهای آن است. ترکیه در سال ۱۹۲۹ میلادی الفبای ترکی استانبولی را رسمی ساخت و این به شکلگرفتن موج تازهای از طرفداران لاتیننویسی فارسی انجامید.

این ۱۲۲ شکل در جدول زیر به نمایش درآمدهاند.

به علامتهای بهکاررفته برای واکهها «حروف صدادار» (بلند و کوتاه) گفته میشود. الفبای فارسی شامل ۳۳ حرف است. درحالیکه الفبای فارسی به ظاهر دارای ۳۳ حرف است، اما افراد نوآموز دراصل با ۱۲۲ شکل مختلف روبرو میشوند که بسته به نوع قرارگیری در واژه، بهصورت متفاوتی نوشته میشوند. این ۱۲۲ شکل در جدول زیر به نمایش درآمدهاند. همچنین در گذشته حرف ویژهای برای نشان دادن واج /β/ در الفبای فارسی وجود داشته است. این حرف که به صورت «ف» با دو نقطهٔ اضافی نوشته میشد، دیگر در الفبای فارسی حضور ندارد. حمزهٔ اصفهانی آن را «میان باء و فاء» خوانده و کلمات «لڤ» (الشفه) و «شَڤ» (اللیل) را مثال آورده است. ابوعلیسینا آن را «فاءِ نزدیک به باء» توصیف میکند و کلمهٔ «ڤزونی» را به عنوان مثال میآورد. بدیعالزمان نطنزی «ڤ» را از جمله واجهای فارسی که در تازی نیست، ثبت کرده است. مؤلف دستور دبیری نیز آن را در شمار حرفهای خاص فارسی که باید با سه نقطه مشخص شود، آورده است.

Properties of honeyتعلیق و نستعلیق، دو شیوهٔ خوشنویسی از خط عربی هستند که توسط ایرانیان ابداع شدند. افغانستان و پاکستان نیز بنا بر ناچاری، الفبای فارسی را برگزیدند. بدین گونه بود که این الفبا در کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان و تاجیکستان بهعنوان الفبای رسمی انتخاب شد. در پی تغییر خط در تاجیکستان از سال ۱۳۰۷ (۱۹۲۸ میلادی) به لاتین و بعد خط سیریلیک، خط عربی در این کشور کنار گذاشته شد. همچنین پس از شکستهای امپراتوری بیزانس از عربهای مسلمان در زمان صدر اسلام، خطهای باستانی در زیرمجموعههای آن امپراتوری نابود و خط عربی جایگزین شده بود. یکی از آن زیرمجموعهها، کشور کنونی ترکیه بود که سرانجام در سدهٔ بیستم میلادی مصطفی کمال پاشا دستور داد خط عربی به خط لاتین تغییر داده شود. اساس الفبای فارسی با الفبای عربی یکی است، اما الفبای فارسی دارای چهار حرف است که واجهای متناظر آنها در عربی استاندارد وجود ندارد، از آن طرف «ة» (تاء مربوط) در الفبای فارسی وجود ندارد. یک خوشنویس به نام خواجه ابولمال، سه نویسهٔ پ ژ و چ را به الفبای عربی اضافه کرد و نویسهٔ گ نیز پس از چندی دگرگونی، به شکل کنونی درآمد.

 

Benefits of honey for womenالفبای فارسی شاملِ ۳۲ حرف است که از الفبای عربی اقتباسشده است. این پرکاربردترین الفبا برای نگاشتن همخوان (صامت) و واکه (مصوت) در زبان فارسی با خط عربی است. پس از مدتی، قلمرو اعراب از افغانستان و ایران تا سوریه و مصر گسترش یافت و غلطخوانیهای زیادی در نامهنگاریهای خلفا به وجود آمد. با این همه، حجاج بن یوسف کسی بود که به سردارانش دستور داد تا تمام روحانیان ادیان دیگر و کسانی که به خطی غیر از عربی مینویسند را از دم تیغ بگذرانند. آثار این اقدامات حتی از کتابسوزی در ایران نیز پررنگتر بود. این اقدامات مشکلات زیادی برای زبان سایر کشورها ازجمله فارسیزبانان به وجود آورد. افراد باسواد و روحانیان زرتشتی یا کشته شدند یا دست از فعالیت خود برداشتند. عربها، چهار حرف اصلی را در الفبای خود نداشتند و آن را حروف عجمی مینامیدند. سرانجام یک خوشنویس به نام خواجه ابولمال، سه نویسه پ ژ و چ را به الفبای فارسی اضافه کرد و بعدها نویسه گ نیز پس از یک فراز و نشیب به شکل کنونی به الفبای فارسی اضافه شد.

بلکه این املاح بر روی آب معلق مانده و همانند یک لایه چربی دیده می شوند. 1. همیشه به اندازه مصرف خود چای دم کنید. 3. از نگهداری برگ چای در آب گرم بیشتر از یک ساعت خودداری کنید. 4. از آب تصفیه برای جوش آوردن آب استفاده کنید تا به این ترتیب از رسوب گرفتن کتری جلوگیری شود. 5. توجه داشته باشید که رسوب گرفتن تنها باعث چربی بستن چای ساز نمی شود. بلکه با تشکیل لایه های سخت منجر به کاهش ضریب انتقال حرارت و افزایش مصرف انرژی و برق می شود. در این صورت وارد آوردن فشار و بار اضافه به چای ساز را نیز فراموش نکنید. چنانچه چای ساز شما دارای نقص فنی است، می توانید با اطمینان خاطر از رفع نهایی مشکل دستگاه خود، خدمات تعمیر آن را به آریابهکار بسپارید. چنانچه چای ساز شما دارای نقص فنی است، می توانید با اطمینان خاطر از رفع نهایی مشکل دستگاه خود، خدمات تعمیر آن را به آریابهکار بسپارید. آریابهکار با در اختیار داشتن تجهیزات تعمیراتی پیشرفته، تعمیرگاه تخصصی چای ساز در تهران به شمار می رود. کلیه خدمات تعمیر و تعویض قطعات چای ساز در آریابهکار دارای ۹۰ روز گارانتی است. نگرانی از بابت منصفانه بودن هزینههای تعمیراتی وجود ندارد. چرا که در آریابهکار کلیه هزینه ها بر اساس نرخ نامه اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی محاسبه می شود.

مورد بعدی به ناخالصیهای موجود در چای برمیگردد.

زمانی که شما به جای آب سرد، آب گرم را درون کتری برقی یا سماور برقی بریزید، حتما با مشکل چربی بستن چای ساز مواجه خواهید شد. زیرا آبی که توسط آبگرمکن، موتورخانه و یا شوفاژ گرم شده باشد برای استفاده در کتری و سماور مناسب نیست و حتماً بایستی آب سرد درون کتری برقی بریزید. مورد بعدی به ناخالصیهای موجود در چای برمیگردد. این امر به خصوص در مورد چای های خارجی که حاوی عطر و اسانس و رنگ هستند دیده می شود. اگر دقت کرده باشید یک ساعت پس از دم آمدن چای حتماً یک لایه روغنی مانند را روی سطح چای مشاهده خواهید کرد. دلیل دیگر چربی بستن چای ساز آن است که شما کتری و یا سماور برقی خود را به رسوب گیری کرده باشید. از آنجایی که املاح کلسیم و منیزیم موجود در آب حالت چرب مانند دارند، اگر سطوح داخلی کتری برقی حالت زبر مانند خود را از دست داده باشند این چربی ها به دام نمی افتند.

ولی خوب برای چایساز برقی منطقی نیست.

alphabetبنابراین راه حل این است که به اندازه مصرف چای دم کنیم و از نگهداری بیش از یک ساعت چای در آب گرم پرهیز کنیم. یک لیوان سرکه داخل کتری یا چایساز بریزید و تا جایی که خط رسوبات را بگیرد بقیه را آب بریزید. دستگاه را روشن کنید و اجازه بدهید چایساز بارها بجوشد. برای کتری های گازی توصیه میکنیم 1 ساعت روی گاز بجوشانید. ولی خوب برای چایساز برقی منطقی نیست. فشار زیادی به دستگاه می آید. میتوانید قدری سرکه را بیشتر کنید و در طول روز در حدود 6 یا 7 بار بگذارید دستگاه بجوش بیاد و آب کمی حرارتش افت کند و دوباره بزنید بجوشد. در راه حل دوم همین کار را به جای اینکه با سرکه انجام دهید با جوش شیرین انجام بدهید. یعنی کتری چایساز را تا حد رسوبات آب کنید و 2 تا 3 قاشق با توجه به سایز کتری جوش شیرین بریزید. برای کتری 2 لیتری 2 قاشق و برای 2.8 لیتری 3 قاشق بریزید. مانند قبل بجوشانید. در آخر نیز برس کاری و شست و شوی حالت قبل را انجام دهید.

↑ Evans, Lorna Priest; Malik, M.G. Abbas (1 May 2019). "Unicode Proposal for ArLaam" (PDF). ↑ Singh Saini, Tejineder; Singh Lehal, Gurpreet; S Kalra, Virinder (August 2008). "Shahmukhi to Gurmukhi Transliteration System". ↑ Sharma, Saurabh; Gupta, Vishal (May 2013). "Punjabi Documents Clustering System" (PDF). Journal of Emerging Technologies in Web Intelligence. 5 (2): 174. doi:10.4304/JETWI.5.2.171-187. ↑ Dhanju, Kawarbir Singh; Lehal, Gurpreet Singh; Saini, Tejinder Singh; Kaur, Arshdeep (October 2015). "Design and Implementation of Shahmukhi Spell Checker" (PDF). ↑ Zhou, Minglang (2003). Multilingualism in China: The Politics of Writing Reforms for Minority Languages, 1949-2002 (به انگلیسی). Berlin: Mouton de Gruyter. ↑ Johanson, Éva Ágnes Csató; Johanson, Lars, خواص کاچی برای عفونت رحم eds. 2003). The Turkic Languages (به انگلیسی). Taylor & Francis. p. ↑ Unicode Team of KRG-IT. ↑ (به انگلیسی) فرای، ریچارد نلسون؛ زرین کوب، عبدالحسین. تاریخ ایران کمبریج. جلد چهارم: از تازش عربان تا سلجوقیان. ↑ "PERSIAN LANGUAGE i. Early New Persian". ↑ تاریخ زبان فارسی، ج ۲، ص ۴۶، نوشتهٔ پرویز ناتل خانلری. ↑ تلفظ قدیم «ن»، هنگامی که نون ساکن پیش از ک و گ بیاید، میتواند تلفظ شود. ↑ ذکا، یحیی. ۱۳۲۹. در پیرامون خط فارسی. ↑ استادی، کاظم. ۱۳۹۱. فعالان «اصلاح الفبا» و تغییر خط در دوران معاصر. نشر علم. صفحهٔ ۲۲۰. ↑ مینوی، مجتبی. ۱۳۴۴. اصلاح یا تغییر خط فارسی. ابوالقاسمی، محسن، تاریخ زبان فارسی، سازمان سمت، ۱۳۷۳. صفارپور، عبدالرحمن. روش تدریس فارسی ابتدایی. الِفبای فارسی - The Persian alphabet بایگانیشده در ۹ اوت ۲۰۰۹ توسط Wayback Machine.

دلیل بعدی میتواند کهنه شدن چای باشد.

بعضی وقتها امکان دارد درب قوری را باز کنید لایه مثل چربی یا روغن روی چای ببینید و یا اینکه وقتی چای را داخل فنجان یا استکان می ریزیم پس از مدت کوتاهی این لایه چربی دیده شود. امکان دارد شما از چای ساز یا کتری برقی استفاده می کنید. اغلب همه افرادی که از چایی ساز یا سماورهای برقی استفاده میکنند و آب را به وسیله برق و المنت گرم می کنند چنین مشکلی دارند اگر بخواهیم راهکاری برای این مشکل داشته باشیم، بسیار دشوار است. تنها می توانیم مدتی این مشکل را تحمل کنیم تا شاید به علت رسوب گیری کتری یا سماور برقی یا چای ساز این مشکل حل شود. البته شاید این راهکار برای همه درست نباشد. دلیل بعدی میتواند کهنه شدن چای باشد. زمانی که بیشتر از یک ساعت از دم کردن چای گذشته باشد (به خصوص چای خارجی) به تدریج مواد روغنی روی چای دیده می شود که پس از ریختن در فنجان یا استکان شکل خوبی نخواهد داشت.

خواجه نصیرالدین طوسی از جملهٔ «پنج حرف مصمت دیگر که در این لغت (فارسی) زیادت شود» صورت «ڤ» را به سه نقطه ثبت کرده است. شمس قیس آن را «فاء اعجمی» میخواند. شب». در بسیاری از گویشهای ایرانی کنونی هم در این مورد واکهٔ مرکب ou به کار میرود که مرحلهٔ ثانوی تحول است. چنانکه «شب» را šou و «آب» را ou میگویند. در موارد دیگر همخوان «ڤ» در بعضی گویشهای ایرانی به «ف» بدل میشده. کلمهٔ «ڤزونی» که ابوعلیسینا ذکر کرده، اکنون به صورت «فزونی» در فارسی دری رایج است. واکهها (یا مصوتها) در زبان فارسی دو دستهٔ بلند و کوتاه هستند. واکههای بلند سه تا هستند و «آ»، «او»، و «ئی» نامیده میشوند چون با سه حرف (الف کشیده - واو - ی) که درحقیقت برای نمایش سه همخوان (صامت) هستند نمایش داده میشوند حروف صدادار نیز نامیده میشوند. واکههای کوتاه نیز سه تا هستند و زِبَـر (فَتْحَه)، زیر (كَسْرَه)، و پیش (ضَمَّه) نامیده میشوند که در موارد ابهامزدایی بهصورت سه نشانه (ـَــِــُ) به حروف اضافه میشوند.



تعداد بازدید از این مطلب: 671
موضوعات مرتبط: تلویزیون , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود